کسب‌وکارهای پلتفرمی

پیش از تصمیم‌گیری در مورد شرکت در دوره، حتما بروشور دوره را مطالعه نمایید.

6

هفته

24

ساعت

حضوری

چهارشنبه‌ها

3 مرداد

تاریخ شروع دوره
مهلت پیش‌ثبت‌نام: 6 الی 29 تیر
پیش‌ثبت‌نام
در صورت نیاز به مشاوره در مورد دوره‌های کوتاه‌مدت، با ما تماس بگیرید.
فرم‌ تماس / درخواست مشاوره
Responsive Image
معرفی دوره
دوره کسب‌وکارهای پلتفرمی یک دوره آموزشی آنلاین برای آموزش صفر تا صد مهارت راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکارهای پلتفرمی است. همچنین در این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان با فراگیری هم‌سویی با تحول دیجیتال جهانی از هر دو منظر استراتژیک و سازمانی، نحوه مشارکت در اکوسیستم نوآوری را می‌­آموزند.
دوره آموزشی کسب‌وکار پلتفرمی دو هدف اصلی دارد: نخست آموزش اصول و مبانی کسب‌وکار در دنیای دیجیتال و طراحی مدل کسب‌وکار مبتنی بر پلتفرم و سپس ارائه راهکاری عملی با بررسی نمونه­‌های واقعی و انجام تمرین‌­های عملی برای علاقمندان و کارآفرینانی که مایل به مشارکت در دنیای کسب‌وکارهای دیجیتال هستند.
در دوره کسب‌وکارهای پلتفرمی، شما را به چالش می‌کشیم تا در مورد قیمت‌گذاری، نوآوری، کنترل و استراتژی به صورت متفاوتی فکر کنید و در کنار مباحث تئوری مثال­‌هایی از دنیای واقعی به شما ارائه می­‌شود.
در این دوره دانشجویان یاد می­‌گیرند با فراهم آوردن مجموعه‌ای از تئوری‌ها، چارچوب‌ها و ابزارها کسب‌وکارهای موجود را تجزیه و تحلیل کنند و با تدوین استراتژی‌­های موثر برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید، نقش موثری در فضای کسب‌وکارهای دیجیتال داشته باشند.
علاوه بر این، در دوره  آموزشی کسب‌وکارهای پلتفرمی در کنار آموزش مبانی و مهارت­های مورد نیاز به بررسی نمونه‌­های واقعی خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف هر بخش از طراحی مدل‌­های کسب‌وکار را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.
این دوره آموزشی به مخاطبان کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری اصول راه‌اندازی و مدیریت یک کسب‌وکار مبتنی بر پلتفرم و آشنایی با انواع این کسب‌وکارها، بتوانند به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، تولیدکننده و سرمایه‌گذار در این نوع از کسب‌وکارهای فراگیر مشارکت داشته و خلق ارزش کنند.
 

حامد تاج‌الدین

مدرس دوره

• دکتری مدیریت کسب و کار دانشگاه یورک کانادا

• کارشناسی ارشد مدیریت وکسب و کار دانشگاه صنعتی شریف

• کارشناسی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف

سوابق شغلی:

• هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل هلدینگ ساز گستر سبز

• هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره آچاره و اوبار

دانلود

اشکان آرمندهی

میهمان صنعت

سوابق شغلی:

مدیرعامل دیوار

دانلود
  • اهداف دوره

    پس از اتمام این دوره دانشجویان مهارت‌­های زیر را فرا خواهند گرفت:

    • مهارت­ ارزیابی انتقادی و یافتن نقاط قوت و محدودیت­‌های طرح‌­ها و ایده‌های کسب‌وکار در دنیای دیجیتال

    • مهارت‌­های کلیدی در ارزیابی پتانسیل فناوری­‌های دیجیتال نوین و ارزش (ارتباط) آن‌ها برای سازمان­

    • درک فضای کسب‌وکارهای دیجیتال و نحوه خلق ارزش سازمان در این مدل‌ها

    • شناخت درست از کسب‌وکارهای پلتفرمی

      • درک تمایز بین شرکت‌های سنتی، بازار و مدل‌های پلتفرمی

      • آشنایی با مکانیزم های عملکردی مدل‌های پلتفرمی و پتانسیل تحول صنایع مختلف

      • آشنایی با ادبیات تجاری حوزه پلتفرم

      • طراحی آرشیتکت و بنای پلتفرم‌ها

      • تشخیص و شناخت چگونگی رقابت در winner-take-all، شبکه­‌های یک‌طرفه و دوطرفه و مفهوم multi-homing

    • توسعه استراتژی­ برای راه‌اندازی پلتفرم­‌های جدید

    • نحوه طراحی مدل‌های نوین کسب درآمد بر بستر پلتفرم‌ها

      • یادگیری چگونگی شکست مدل‌های قیمت‌گذاری سنتی در بستر پلتفرم‌ها

      • طراحی استراتژی‌های قیمت‌گذاری رایگان سودآور

    • آشنایی با موانع اصلی شرکت‌ها برای سازماندهی خود به عنوان کسب‌وکارهای پلتفرمی

    • توسعه طرح کسب‌وکار برای مدل‌های پلتفرمی

     

  • مخاطبان دوره

    • دانشجویان
    • تازه فارغ التحصیلان

    • کارشناسان تازه‌کار

    • کارشناسان باتجربه

    • کارشناسان استارت‌آپ‌ها

    • کارآفرینان در مراحل اولیه

    • علاقه مندان به کارآفرینی

    • مدیران علاقه‌مند به نوآوری

    • مدیران و رهبران تازه‌کار

    • مدیران ارشد

    این دوره برای مدیران عامل، مدیران اجرایی، سرمایه‌گذاران، استراتژیست‌ها، مدیران توسعه و برنامه‌ریزی، مدیران عملیات، اعضای تیم­ های استارتاپی، کارآفرینان علاقمند به ایجاد، مدیریت و یا درک کسب‌وکارهای دیجیتال، به ویژه مدل‌های کسب‌وکار پلتفرمی طراحی شده است.
    همچنین دانشجویان و دانش‌­آموختگان مدیریت، مدیریت کسب‌وکار و دوره‌­های MBA و DBA و همچنین دانشجویان رشته‌های مهندسی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار مبتنی بر پلتفرم هستند و افرادی که تمایل دارند کسب‌وکارهای سنتی خود را به کسب‌وکاری کاملا دیجیتال تبدیل ‌کنند، مخاطبان این دوره آموزشی هستند.

  • هزینه دوره

    • شرکت‌کنندگان آزاد: ۱۹ میلیون تومان

    • فار‌غ‌التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف (اعم از دوره‌های رسمی و آزاد): ۱۷ میلیون تومان

    • دانشجویان: ۱۷ میلیون تومان