نظریه بازی برای مدیران

Game Theory for Managers

پیش از تصمیم‌گیری در مورد شرکت در دوره، حتما بروشور دوره را مطالعه نمایید.

19

میلیون تومان

6 - 24

هفته - ساعت

حضوری

دوشنبه‌ها

1 دی

تاریخ شروع دوره
مهلت پیش‌ثبت‌نام: تا 25 آذر
پیش‌ثبت‌نام
در صورت نیاز به مشاوره در مورد دوره‌های فشرده تخصصی، با ما تماس بگیرید.
فرم‌ تماس / درخواست مشاوره
Responsive Image
معرفی دوره

امروز افراد و سازمان‌ها، به صورت روزانه، با موقعیت‌های استراتژیک فراوانی مواجه هستند. موقعیت‌هایی که پیامد تصمیمات یک فرد نه تنها به تصمیمات خود او، بلکه به تصمیمات سایرین بستگی دارد.

نظریه بازی به عنوان ابزاری برای تحلیل تصمیم‌گیری‌های تعاملی، درک چگونگی رفتار افراد و سازمان‌ها در مواجهه با موقعیت‌های استراتژیک را میسر می‌کند. در این دوره به بررسی جنبه‌های کلیدی نظریه بازی‌ها پرداخته می‌شود و مفاهیم پایه‌ای از جمله تعادل نش بازی‌های تکراری و بازی‌های اطلاعات ناقص معرفی و بررسی می‌شوند. همچنین نشان داده می‌شود که چگونه می‌توان از این نظریه برای تحلیل رفتار بازیگران در تجارت سیاست ورزش و زندگی روزمره استفاده کرد.

رویکرد این دوره ترکیبی از آموزش نظری (ناظر بر چرایی) و مطالعه موردی (ناظر بر چگونگی) بازی‌ها است. در این دوره تلاش شده‌است. با استفاده از تجربیات ساده و روزمره مفاهیم اساسی بازی های استراتژیک توضیح داده شوند. این مثال‌ها نه تنها به فهم مفاهیم پایه و کاربردی نظریه بازی کمک می‌کنند بلکه این امکان را فراهم می‌کنند که افراد هنگام مواجهه با موقعیت‌های استراتژیک واقعی شباهت‌هایی را با این موارد تشخیص داده و استراتژی‌های مناسبی برای شرایط خود اتخاذ کنند.

سید فرشاد فاطمی

مدرس دوره

• دکتری اقتصاد University College London انگلستان

سوابق شغلی:

• دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف

• عضو سابق شورای رقابت

• معاون سابق اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف

• معاون سابق پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی

دانلود

جابر زارع‌زاده

مدرس دوره

• دکتری اقتصاد در زمینه طراحی بازار و حراج از دانشگاه Northwestern آمریکا

• لیسانس ریاضی از شریف

• مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی در سال 2006

سوابق شغلی:

• Data Analyst سابق Citadel Securities Hedge Fund

• Quant Researcher سابق Citadel Securities Hedge Fund

دانلود
  • اهداف دوره

    • آشنایی با مفاهیم پایه‌ای و کاربردی نظریه بازی‌ها در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک

    • تحلیل تعاملات رقابتی میان بازیگران مختلف در حوزه‌هایی مانند کسب‌وکار سیاست اقتصاد و زندگی روزمره

    • توانمندسازی مخاطبان در طراحی و ارزیابی استراتژی‌های رقابتی در مواجهه با شرایط مختلف

    • آموزش استفاده از ابزارهای نظریه بازی در موقعیت‌های واقعی و پیچیده شامل بازی‌های ایستا، پویا با اطلاعات ناقص

    • تقویت توانایی تحلیل و پیش‌بینی رفتار بازیگران در مواجهه با عدم قطعیت و اطلاعات نامتقارن

    • توسعه دیدگاه تحلیلی در زمینه تعهدات، تهدیدها، مذاکره و منافع بلندمدت در بازی‌های تکرارشونده

    • یادگیری از طریق مطالعه موردی و تمرین‌های عملی برای تعمیق مفاهیم نظری و ایجاد مهارت در تصمیم‌گیری استراتژیک

  • مخاطبان دوره

    این دوره برای افرادی طراحی شده است که علاقه‌مند به یادگیری اصول و مفاهیم تفکر استراتژیک و بازی‌های استراتژیک هستند. مخاطبان اصلی شامل مدیران، کارآفرینان، مشاوران و تحلیلگرانی که مایل‌اند ابزارهای پیشرفته‌ای برای تصمیم‌گیری و بررسی رفتارهای استراتژیک در اختیار داشته باشند، می‌شود و همچنین دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، روابط بین الملل، و حتى زیست‌شناسی. علاوه بر این، علاقه‌مندان به بازی‎های استراتژیک که به دنبال درکی عمیق‌تر از تعاملات اجتماعی و اقتصادی هستند، می‌توانند از محتوای این دوره استفاده کنند.
    در مقابل، کسانی که ترجیح می‌دهند صرفا بر اساس تجربه عمل کنند یا به دنبال رویکردهای سریع و کوتاه‌مدت، ممکن است این دوره را مناسب ندانند. همچنین، افرادی که انتظار دارند این دوره راه‌حل‌های آماده و فوری برای هر موقعیت‌های استراتژیک ارائه دهد، احتمالا از آن بهره کافی نخواهند برد.

  • هزینه دوره

    • شهریه دوره: 19 میلیون تومان