تحلیل داده‌های اقتصادی (برگزار شده)

پیش از تصمیم‌گیری در مورد شرکت در دوره، حتما بروشور دوره را مطالعه نمایید.

12

میلیون تومان

6 - 24

هفته - ساعت

حضوری

دوشنبه‌ها

19 آذر

تاریخ شروع دوره
مهلت پیش‌ثبت‌نام: 12 آبان تا 12 آذر
پیش‌ثبت‌نام
در صورت نیاز به مشاوره در مورد دوره‌های کوتاه‌مدت، با ما تماس بگیرید.
فرم‌ تماس / درخواست مشاوره
Responsive Image
معرفی دوره

شرکت‌هـــا و دولت در پی اهداف مشـــخصی مـــداخلات متنوعی را در بازارهـــا رقـــم می‌زننـــد. کشـف آثـــار و تبعات ایـــن مداخلات بـــه علت پیچیدگی و درهم تنیدگی پدیده‌های اجتماعی به ســـادگی امکان‌پذیـــر نیســـت. در این درس دربـــاره جنبه‎هایی از انـــقلاب روش های شناسایی علّی و گسترش استفاده از داده برای کشف پیامدهای این مـــداخلات بحث می شـــود. تصمیم‌گیری مبتنی بـــر داده نیازمند خوانـــش صحــیـح از داده ها‌ســـت تـــا درس‌هـــای مفیـــدی از اقدامات گذشــته استخراج شـــود و اهــداف اجتماعـــی یـــا شرکتی به شـکل مؤثرتـــری پیگیری شـــود. در این درس منتخبـــی از روش‌های تحلیل داده شامل آزمایش‌های تصادفی، رگرسیون چندمتغیره، تفاضل در تفاضل و گسستگی رگرسیون ارائه می شود.

 

محمد وصال

مدرس دوره

● دکتری علوم اقتصادی، مدرسه اقتصادی لندن (LSE)

● کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه صنعتی شریف

● کارشناسی مهندسی برق، دانشگاه صنعتی شریف

● کارشناسی مهندسی نفت، دانشگاه صنعتی شریف

سوابق شغلی:

دانشیار اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف

دانلود

شمیم طاهری

میهمان صنعت

● کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، مدرسه اقتصادی لندن (LSE)

سوابق شغلی:

● مدیر تحلیل داده کارگزاری مفید

● مدیر اسبق تحلیل داده دیوار

● مدیر اسبق قیمت‌گذاری تپسی

دانلود
  • اهداف دوره

    •   آشنایی با پیچیدگی شناسایی علّی در پدیده‌های اجتماعی

    •  آشنایی با اصول طراحی پرسشنامه و سنجش کم

    •   توانایی تحلیل توصیفی داده‌ها

    •   طراحی آزمایش‌های تصادفی برای سنجش پیامدهای مداخلات

    •  توانایی تخمین و تفسیر رگرسیون چندمتغیره

    •  آشنایی با مفهوم آزمایش‌های طبیعی

    •  تخمین و تفسیر مدل‌های تفاضل در تفاضل و گسستگی رگرسیون

    ​​​​​​​

  • مخاطبان دوره

    •   دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
    •   کارشناسان
    •   کارآفرینان در مراحل اولیه و  علاقه‌مندان به کارآفرینی
    •   مدیران ارشد و میانی
    •   مدیران علاقه‌مند به نوآوری
    •   مدیران و رهبران تازه‌کار

    ​​​​​​​

  • هزینه دوره

    • شرکت‌کنندگان آزاد: 12 میلیون تومان

    • فار‌غ‌التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف (اعم از دوره‌های رسمی و آزاد): 10 میلیون تومان
    • ​​​​​​​دانشجویان: 10 میلیون تومان