پیاده‌سازی استراتژی: مفاهیم، فرآیند، ابزارها و تکنیک‌ها

Strategy Implementation: Concepts, Process, Tools and Techniques

پیش از تصمیم‌گیری در مورد شرکت در دوره، حتما بروشور دوره را مطالعه نمایید.

19

میلیون تومان

6 - 24

هفته - ساعت

حضوری

سه‌شنبه‌ها

23 اردیبهشت

تاریخ شروع دوره
مهلت پیش‌ثبت‌نام: تا 16 اردیبهشت 1404
پیش‌ثبت‌نام
در صورت نیاز به مشاوره در مورد دوره‌های کوتاه‌مدت، با ما تماس بگیرید.
فرم‌ تماس / درخواست مشاوره
Responsive Image
معرفی دوره

مطالعات حاکی از آن است که علت شکست استراتژی در بسیاری از سازمان ها نه به سبب استراتژی‌های نامناسب بلکه به دلیل اجرای نامناسب استراتژی ها است. دوره پیاده‌سازی استراتژی: مفاهیم ،فرآیند ابزارها و تکنیک ها در پاسخ به این نیاز مهم مدیریتی طراحی شده و دو رویکرد از سه رویکرد کلان زیر را شامل می‌شود:
بسیاری از صاحب‌نظران علت شکست اجرای استراتژی‌ها را در انتزاعی‌بودن و عدم اتصال‌شان به برنامه‌های عملیاتی می‌دانند. در این رویکرد ما به دنبال ترجمه و تبدیل اهداف استراتژیک به برنامه‌های عملیاتی با شاخص‌های اندازه‌گیری مشخص و قابل‌کنترل هستیم (رویکرد اجرایی کردن استراتژی).
 در رویکرد دوم، صاحب‌نظران معتقدند استراتژی‌ها اجرا نمی‌شوند زیرا اساساً سازمان شرایط و بسترهای لازم برای اجرای آن‌ها را ندارد. به عبارت دیگر ممکن است استراتژی‌ها به برنامه‌های عملیاتی مدون ترجمه شده باشند؛ اما عدم همسویی و همراستایی آنان با ساختار، سیستم ها و فرآیندها، ذی نفعان کلیدی و فرهنگ، اجرای این برنامه‌ها را با شکست مواجه کند بنابراین در این رویکرد به زمینه‌سازی‌های لازم برای اجرای استراتژی ( اجرا پذیر کردن استراتژی) پرداخته می‌شود. و در نهایت رویکرد سوم که در این دوره به آن پرداخته نمی‌شود، اجرای استراتژی در عمل را مورد توجه قرار داده و تلاش دارد از طریق تعریف و اجرای پروژه‌های تحول، استراتژی را به عمل نزدیک کند (اجرا کردن استراتژی). پرداختن به موضوع تحول در سازمان نیازمند درس مستقلی است. به علاوه حجم زیاد مطالب مرتبط با رویکردهای اول و دوم مانع از پرداختن کامل و جامع به هر سه رویکرد خواهد بود در این درس تلاش می‌شود تا رویکرد اول با جزییات زیاد و همراه با مثال‌های واقعی و عینی مورد بحث قرار گیرد. اما به رویکرد دوم به طور خلاصه و با تمرکز بر مطالب کلیدی پرداخته خواهد شد.
​​​​​​​

محمدرضا آراستی

استاد دوره

• دکتری دکترای مدیریت تکنولوژی دانشگاه Grenoble فرانسه

سوابق شغلی:

• عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف

دانلود

دکتر ایمان حاجی‌زاده

میهمان صنعت

● کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف

● کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تورنتو کانادا

● دکترای مدیریت Rotman School of Management دانشگاه تورنتو کانادا

سوابق شغلی:

● مدیر پروژه و مشاور مدیریت The Boston Consulting Group (BCG) کانادا

● موسس، مدیر اجرایی و عضو هیات مدیره، BlancLink Inc کانادا

● قائم مقام مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت و اجرا مهر نیک

• استاد صنعت دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف

● مدیرعامل و عضو هیئت مدیره JTA Energy قطر

دانلود
  • اهداف دوره

    • آشنایی و برخورداری از فهم عمیق‌تر از مفهوم استراتژی و فرآیند مدیریت استراتژیک

    • آشنایی با نگرش‌های مختلف به پیاده سازی‌استراتژی (اجرایی کردن، اجراپذیری و اجرای استراتژی)

    • آشنایی با ابزارهای پیاده‌سازی استراتژی اجرایی کردن استراتژی همچون:

      •  نقشه استراتژی

      • کارت امتیازی متوازن

      • OKR

    • آشنایی مقدماتی با موضوعات آماده سازی سازمان برای تغییرات (اجراپذیر کردن استراتژی) همچون:

      •  اتصال برنامه‌ها به بودجه

      • طراحی نظام پایش و ارزیابی عملکرد

      • طراحی شغل‌های استراتژیک Design of Strategic Job Family))

      • روش‌های مختلف آگاه کردن بدنه سازمان از فرآیند اجرای استراتژیCommunication) )

      • نقش دفتر استراتژی OSM) ) در فرآیند تدوین و پیاده‌سازی استراتژی

  • مخاطبان دوره

    • کارشناسان باتجربه

    • سرپرستان یا مدیران تیم‌ها

    • مدیران و رهبران تازه‌کار

    • مدیران میانی

    • مدیران ارشد

  • هزینه دوره

    • شهریه دوره: 19 میلیون تومان

    • فارغ‌التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد (اعم از دوره‌های آزاد و رسمی): 17 میلیون تومان

    • ثبت‌نام گروهی یا سازمانی (3 نفر و بیشتر): 17 میلیون تومان