کسب‌وکارهای پلتفرمی

پیش از تصمیم‌گیری در مورد شرکت در دوره، حتما بروشور دوره را مطالعه نمایید.

22

میلیون تومان

6 - 24

هفته - ساعت

حضوری

دوشنبه‌ها

19 خرداد

تاریخ شروع دوره
مهلت پیش‌ثبت‌نام: تا 13 خرداد 1404
پیش‌ثبت‌نام
در صورت نیاز به مشاوره در مورد دوره‌های فشرده تخصصی، با ما تماس بگیرید.
فرم‌ تماس / درخواست مشاوره
Responsive Image
معرفی دوره
دوره کسب‌وکارهای پلتفرمی یک دوره آموزشی حضوری برای آموزش صفر تا صد مهارت راه‌اندازی و مدیریت کسب‌و‌کارهای پلتفرمی است. همچنین در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با فراگیری همسویی با تحول دیجیتال جهانی از هر دو منظر استراتژیک و سازمانی نحوه مشارکت در اکوسیستم نوآوری را می‌آموزند.
دوره آموزشی کسب‌وکار پلتفرمی دو هدف اصلی دارد: نخست آموزش اصول و مبانی کسب و کار در دنیای دیجیتال و طراحی مدل کسب و کار مبتنی بر پلتفرم و سپس ارائه راهکاری عملی با بررسی نمونه های واقعی و انجام تمرین‌های عملی برای علاقمندان و کارآفرینانی که مایل به مشارکت در دنیای کسب‌و‌کارهای دیجیتال هستند.
در دوره کسب‌وکارهای پلتفرمی، شما را به چالش می‌کشیم تا در مورد قیمت گذاری، نوآوری، کنترل و استراتژی به صورت متفاوتی فکر کنید و در کنار مباحث تئوری مثال‌هایی از دنیای واقعی به شما ارائه می‌شود.
در این دوره دانشجویان یاد می‌گیرند با فراهم آوردن مجموعه ای از تئوری‌ها، چارچوب‌ها و ابزارها کسب‌وکارهای موجود را تجزیه و تحلیل کنند و با تدوین استراتژی های موثر برای راه اندازی کسب و کار جدید، نقش موثری در فضای کسب‌و کارهای دیجیتال داشته باشند.
علاوه بر این، در دوره آموزشی کسب‌وکارهای پلتفرمی در کنار آموزش مبانی و مهارت‌های مورد نیاز به بررسی نمونه‌های واقعی خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف هر بخش از طراحی مدل های کسب‌وکار را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.
این دوره آموزشی به مخاطبان کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری اصول راه‌اندازی و مدیریت یک کسب وکار مبتنی بر پلتفرم و آشنایی با انواع این کسب‌وکارها، بتوانند به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، تولید کننـده و سرمایه‌گذار در این نوع از کسب‌و کارهای فراگیر مشارکت داشته و خلق ارزش کنند.

حامد تاج‌الدین

مدرس دوره

• دکتری مدیریت کسب و کار دانشگاه یورک کانادا

• کارشناسی ارشد مدیریت وکسب و کار دانشگاه صنعتی شریف

سوابق شغلی:

• استاد مدعو دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف

• هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره آچاره

تنزيل

سعید محمدی

میهمان صنعتی

سوابق شغلی:

هم‌بنیان‌گذار دیجی کالا

تنزيل

اشکان آرمندهی

میهمان صنعت

سوابق شغلی:

مدیرعامل دیوار

تنزيل
  • اهداف دوره

    پس از اتمام این دوره دانش‌پذیران مهارت‌های زیر را فرا خواهند گرفت:

      • مهارت ارزیابی انتقادی و یافتن نقاط قوت و محدودیت های طرح‌ها و ایده‌های کسب وکار در دنیای دیجیتال

      • مهارت‌های کلیدی در ارزیابی پتانسیل فناوری های دیجیتال نوین و ارزش (ارتباط) آن‌ها برای سازمان

      • درک فضای کسب‌وکارهای دیجیتال و نحوه خلق ارزش سازمان در این مدل‌ها

      • شناخت درست از کسب و کارهای پلتفرمی

      • درک تمایز بین شرکت‌های سنتی، بازار و مدل‌های پلتفرمی

      • آشنایی با مکانیزم‌های عملکردی مدل‌های پلتفرمی و پتانسیل تحول صنایع مختلف

      • آشنایی با ادبیات تجاری حوزه پلتفرم

      • طراحی آرشیتکت و بنای پلتفرم‌ها

      • تشخیص و شناخت چگونگی رقابت در winner-takes-all، شبکه های یکطرفه و دوطرفه و مفهوم multi-homing

      • توسعه استراتژی برای راه‌اندازی پلتفرم‌های جدید

      • نحوه طراحی مدل‌های نوین کسب درآمد بر بستر پلتفرم ها

      • یادگیری چگونگی شکست مدل‌های قیمت گذاری سنتی در بستر پلتفرم ها

      • طراحی استراتژی های قیمت گذاری رایگان سودآور

      • آشنایی با موانع اصلی شرکت‌ها برای سازماندهی خود به عنوان کسب‌وکارهای پلتفرمی

      • توسعه طرح کسب‌وکار برای مدل‌های پلتفرمی

     

  • مخاطبان دوره

    • مدیران توسعه کسب‌وکار

    • علاقه‌مندان به کارآفرینی

    • استراتژیست‌ها و رهبران سازمان‌ها

    • کارشناسان باتجربه

    • کارشناسان استارت‌آپ‌ها

    • کارآفرینان در مراحل اولیه

    • سرمایه‌گذاران

    • دانشجویان

    • مدیران ارشد و میانی

    • کارکنان و مدیران سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها

  • هزینه دوره

    • شهریه دوره: 22 میلیون تومان

    • ثبت‌نام زودهنگام (تا 19 اردیبهشت): 18 میلیون تومان

    • شهریه شرکت در دوره به صورت گروهی یا سازمانی (3 نفر و بیشتر): 19 میلیون تومان

    • فارغ‌التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف: 19 میلیون تومان