-
اهداف دوره
پس از اتمام این دوره دانشجویان مهارتهای زیر را فرا خواهند گرفت:
-
مهارت ارزیابی انتقادی و یافتن نقاط قوت و محدودیتهای طرحها و ایدههای کسبوکار در دنیای دیجیتال
-
مهارتهای کلیدی در ارزیابی پتانسیل فناوریهای دیجیتال نوین و ارزش (ارتباط) آنها برای سازمان
-
درک فضای کسبوکارهای دیجیتال و نحوه خلق ارزش سازمان در این مدلها
-
شناخت درست از کسبوکارهای پلتفرمی
-
درک تمایز بین شرکتهای سنتی، بازار و مدلهای پلتفرمی
-
آشنایی با مکانیزم های عملکردی مدلهای پلتفرمی و پتانسیل تحول صنایع مختلف
-
آشنایی با ادبیات تجاری حوزه پلتفرم
-
طراحی آرشیتکت و بنای پلتفرمها
-
تشخیص و شناخت چگونگی رقابت در winner-take-all، شبکههای یکطرفه و دوطرفه و مفهوم multi-homing
-
-
توسعه استراتژی برای راهاندازی پلتفرمهای جدید
-
نحوه طراحی مدلهای نوین کسب درآمد بر بستر پلتفرمها
-
یادگیری چگونگی شکست مدلهای قیمتگذاری سنتی در بستر پلتفرمها
-
طراحی استراتژیهای قیمتگذاری رایگان سودآور
-
-
آشنایی با موانع اصلی شرکتها برای سازماندهی خود به عنوان کسبوکارهای پلتفرمی
-
توسعه طرح کسبوکار برای مدلهای پلتفرمی
-
-
مخاطبان دوره
- دانشجویان
-
تازه فارغ التحصیلان
-
کارشناسان تازهکار
-
کارشناسان باتجربه
-
کارشناسان استارتآپها
-
کارآفرینان در مراحل اولیه
-
علاقه مندان به کارآفرینی
-
مدیران علاقهمند به نوآوری
-
مدیران و رهبران تازهکار
-
مدیران ارشد
این دوره برای مدیران عامل، مدیران اجرایی، سرمایهگذاران، استراتژیستها، مدیران توسعه و برنامهریزی، مدیران عملیات، اعضای تیم های استارتاپی، کارآفرینان علاقمند به ایجاد، مدیریت و یا درک کسبوکارهای دیجیتال، به ویژه مدلهای کسبوکار پلتفرمی طراحی شده است.
همچنین دانشجویان و دانشآموختگان مدیریت، مدیریت کسبوکار و دورههای MBA و DBA و همچنین دانشجویان رشتههای مهندسی که به دنبال راهاندازی کسبوکار مبتنی بر پلتفرم هستند و افرادی که تمایل دارند کسبوکارهای سنتی خود را به کسبوکاری کاملا دیجیتال تبدیل کنند، مخاطبان این دوره آموزشی هستند. -
هزینه دوره
-
شرکتکنندگان آزاد: ۱۹ میلیون تومان
-
فارغالتحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف (اعم از دورههای رسمی و آزاد): ۱۷ میلیون تومان
-
دانشجویان: ۱۷ میلیون تومان
-