تحقیقات بازاریابی پیشرفته (برگزارشده)

پیش از تصمیم‌گیری در مورد شرکت در دوره، حتما بروشور دوره را مطالعه نمایید.

7

هفته

28

ساعت

حضوری

سه‌شنبه‌ها

16 مرداد

تاریخ شروع دوره
مهلت پیش‌ثبت‌نام: 28 خرداد الی 14 مرداد
پیش‌ثبت‌نام
در صورت نیاز به مشاوره در مورد دوره‌های کوتاه‌مدت، با ما تماس بگیرید.
فرم‌ تماس / درخواست مشاوره
Responsive Image
معرفی دوره
دوره تحقیقات بازاریابی پیشرفته به آموزش اصول و قواعد تحقیقات بازاریابی با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقات بازاریابی در عمل می‌پردازد. در این دوره به صفر تا صد یک پروژه تحقیقات بازاریابی شامل طراحی تحقیق، طراحی پرسشنامه و جمع آوری داده‌ها پرداخته و در ورکشاپ‌های طراحی شده با تحلیل داده‌های تحقیقات بازاریابی و همچنین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در اجرای تحقیقات بازاریابی آشنا می‌شوید.
بسیاری از شرکت‌ها در عمل نیازمند جمع آوری داده مشتریان با هدف‌هایی چون قیمت‌گذاری، طراحی محصول یا خدمت جدید، بخش‌بندی بازار و یا سنجش رضایت و وفاداری مشتریان هستند. این دست پروژه‌ها نیازمند طراحی پرسشنامه و تحلیل داده‌ها به روش مشخصی هستند که معمولا در دوره‌های تحقیقات بازاریابی به آن ها پرداخته نمی‌شود. در این دوره به تفصیل به نحوه طراحی پرسشنامه، جمع‌آوری و تحلیل داده برای هر یک از اهداف ذکر شده خواهیم پرداخت و با اجرای برخی ورکشاپ‌ها طراحی پرسشنامه و تحلیل داده‌های این پروژه‌ها را در عمل تمرین خواهیم کرد.
شایان ذکر است دانش آموختگان در طول بخش‌های مربوط به تحلیل داده، داده‌ها را به صورت عملی و با استفاده از نرم افزار اکسل تحلیل خواهند کرد لذا به همراه داشتن کامپیوتر در طول این جلسات الزامی است.

شیرین اصلانی

مدرس دوره

• کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف

سوابق شغلی:

• عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف

• مشاور شرکت‌های همراه اول، شرکت زیرساخت مخابرات ایران، شرکت تحقیقات بازاریابی DTR و...

دانلود

مهران افشار

میهمان صنعت

دکتری بازرگانی

سوابق شغلی:

مدیرعامل شرکت تحقیقات بازاریابی DTR

قائم مقام شرکت KBC

مدیرعامل شرکت HSC

دانلود
  • اهداف دوره

    افراد پس از شرکت در این دوره:

    • با پیچیدگی‌ها و نکات کلیدی که باید در یک پروژه تحقیقات بازاریابی رعایت کرد آشنا می‌شوند.

    • با خطاهایی که در پروژه تحقیقات بازاریابی رخ می‌دهد آشنا می‌شوند.

    • می‌توانند بر کیفیت عملکرد پیمانکار یا تیم تحقیقات بازاریابی نظارت داشته باشند.

    • دید مناسبی نسبت به زمان اجرای تحقیقات بازاریابی پیدا می‌کنند.

    • می‌توانند پرسشنامه‌های حرفه‌ای طراحی کنند.

    • با متدهای تحقیقات بازاریابی که با هدف قیمت‌گذاری انجام می‌شود آشنا شده و نقاط قوت و ضعف هر یک را می‌آموزند.

    • یاد می‌گیرند یک پروژه تحقیقات بازاریابی با هدف قیمت‌گذاری را از ابتدا تا انتها (شامل تعریف مساله، طراحی پرسشنامه و تحلیل داده) انجام دهند.

    • یاد می‌گیرند یک پروژه تحقیقات بازاریابی با هدف بخش‌بندی بازار را از ابتدا تا انتها (شامل تعریف مساله، طراحی پرسشنامه و تحلیل داده) انجام دهند.

    • یاد می‌گیرند یک پروژه تحقیقات بازاریابی با هدف طراحی محصول/خدمت جدید را از ابتدا تا انتها (شامل تعریف مساله، طراحی پرسشنامه و تحلیل داده) انجام دهند.

    • یاد می‌گیرند یک پروژه تحقیقات بازاریابی با هدف سنجش رضایت و وفاداری مشتری را از ابتدا تا انتها (شامل تعریف مساله، طراحی پرسشنامه و تحلیل داده) انجام دهند.

    • استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را برای اجرای کم هزینه‌تر بخش اکتشافی تحقیقات بازاریابی و تسریع مرحله طراحی پرسشنامه به صورت عملی می‌آموزند.

    • تحلیل داده‌ها به صورت Tabulation را می‌آموزند. در عمل بیش از 90% پروژه‌های تحقیقات بازاریابی با روش Tabulation تحلیل می‌شود.

    • با روش‌های کم هزینه پاسخ دهی به سوالات تحقیقات بازاریابی آشنا می‌شوند. (استفاده از تحلیل داده‌ها)

  • مخاطبان دوره

     

    • تازه فارغ التحصیلان

    • کارشناسان تازه‌کار

    • کارشناسان باتجربه

    • کارشناسان استارت‌آپ‌ها

    • سرپرستان یا مدیران تیم‌ها

    • مدیران میانی

    این دوره برای افراد زیر مناسب است:

    • افرادی که قصد دارند به عنوان کارشناس یا کارشناس ارشد تحقیقات بازاریابی در یک شرکت فعالیت کنند.

    • افرادی که قصد دارند در یک شرکت تحقیقات بازاریابی کار کنند.

    • افرادی که مدیریت یک واحد تحقیقات بازاریابی را برعهده دارند.

    • مدیرانی (مدیران تیم ها و مدیران میانی) که نیاز تحقیقات بازاریابی دارند و لازم است متدها و أصول این حوزه را بشناسند تا به عنوان کارفرما بتوانند بر حسن اجرای کار و صحت سنجی خروجی نظارت کنند.

     

  • هزینه دوره

    • شرکت‌کنندگان آزاد: ۱۶ میلیون تومان

    • فار‌غ‌التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف (اعم از دوره‌های رسمی و آزاد): ۱۴ میلیون تومان

    • دانشجویان: ۱۴ میلیون تومان